Ερευνητικό Έργο Diagnostic Tools in Mathematics – DiToM

Ομάδα εργασίας από το ΠΜΣ Διδακτική των Θετικών Επιστημών και Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση: Διεπιστημονική προσέγγιση συμμετέχει στο διεθνές ερευνητικό έργο Diagnostic Tools in Mathematics.

Το DiToM είναι έργο στο Erasmus+ KA2 – Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices με διάρκεια 36 μήνες και έτος εκκίνησης το 2023. Ο στόχος του έργου είναι να δημιουργήσει διαγνωστικό όργανο με το οποίο οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να μετρήσουν τις βασικές ικανότητες των μαθητών στην αριθμητική και την άλγεβρα στο τέλος μιας διετούς μαθησιακής περιόδου.

Ειδικότερα στο έργο επιδιώκεται να αξιοποιηθεί συνολικά η τεχνογνωσία των συνεργαζόμενων μελών για τη δημιουργία μιας σειράς πέντε διαγνωστικών εργαλείων τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι δάσκαλοι για να μετρήσουν τις βασικές δεξιότητες στην αριθμητική και την άλγεβρα κάθε δύο χρόνια (κατά την είσοδο στο δημοτικό σχολείο, μετά τη 2η, 4η, 6η και 8η τάξη  (Β’ Γυμνασίου)). Τα τεστ θα περιλαμβάνουν τις οπτικο-χωρικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την εκμάθηση αριθμών. Επιπλέον, το έργο στοχεύει να αναγνωρίσει ρητά τις ειδικές ανάγκες των ενταξιακών τάξεων για την εφαρμογή των διαγνωστικών οργάνων.

Για κάθε όργανο δοκιμής, θα αποτελείται από πίνακα αξιολόγησης, εγχειρίδιο με οδηγίες για την εφαρμογή του, πρότυπα έντυπα των τεστ για αναπαραγωγή και προτεινόμενες εκδόσεις των τεστ για μαθητές με ειδικές ανάγκες. Τα τεστ θα δοκιμαστούν πιλοτικά και στη συνέχεια θα διατεθούν στους εκπαιδευτικούς στις συμμετέχουσες χώρες μέσω ιστότοπου του έργου στις αντίστοιχες εθνικές γλώσσες για χρήση στις τάξεις τους.

Βασικά στοιχεία για το DiToM

Συντονιστικός φορέας: Universität Bielefeld / Institut für Didaktik der Mathematik (Germany)

Επιστημονικά υπεύθυνος: Prof. Dr. Michael Kleine & Prof. Dr. Andrea Peter-Koop

Δικτυακός τόπος:

https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/mathematik/fakultaet/idm/projekte/ditom-1/

Επιστημονική Ομάδα Εργασίας για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου:

  • Γιώργος Φεσάκης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Συντονιστής
  • Φραγκίσκος Καλαβάσης, Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  • Κωνσταντίνος Τάτσης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  • Ανδρέας Μούτσιος-Ρέντζος, Επίκουρος Καθηγητής, ΕΚΠΑ
  • Αργυρούλα Πέτρου, Δρ. Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Ερευνήτρια
  • Σταυρούλα Πραντσούδη, Δρ. Εκπαιδευτικός ΠΕ86, Ερευνήτρια
  • Κωνσταντίνος Περδικάρης, MSc, Μαθηματικός, Ερευνητής

Συνεργαζόμενοι Εκπαιδευτικοί:

  • Αργύρης Γαμβρέλης, Μαθηματικός
  • Ελευθερία Ντελλάκη, Μαθηματικός
  • Βασίλειος Στραγάλης, Δάσκαλος
  • Στυλιανός Τριανταφύλλου, Δάσκαλος

Συνεργαζόμενο εργαστήριο: Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής – Learning Technology and Educational Engineering Laboratory (LTEE), http://ltee.aegean.gr/

Συνεργαζόμενοι φορείς:

  • FEDERACION ESPAÑOLA DE SOCIEDADES DE PROFESORES DE MATEMATICAS, Spain Andalucía Andújar, http://www.fespm.es
  • LINNEUNIVERSITETET, Sweden Kronobergs län VAXJO, www.lnu.se
  •  SVEUCILISTE URIJECI, Croatia, RIJEKA www.uniri.hr
  • LIBERA UNIVERSITA DI BOLZANO, Italy BOLZANO www.unibz.it
  • UNIVERSITE PARIS XII, VAL DE MARNE France CRETEIL www.univ-paris12.fr