Ερευνητικά έργα
DiToM: (2023-2026). Το DiToM (Diagnostic Tools in Mathematics) είναι έργο Erasmus+ KA2 – Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices με διάρκεια 36 μήνες και έτος εκκίνησης το 2023. Στόχος του έργου είναι να δημιουργήσει διαγνωστικό όργανο με το οποίο οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να μετρήσουν τις βασικές ικανότητες των μαθητών στην αριθμητική και την άλγεβρα στο τέλος κάθε διετούς μαθησιακής περιόδου από το Νηπιαγωγείο μέχρι την 8η τάξη – Β’ Γυμνασίου. Συντονιστής του project είναι το University of Bielefeld/Faculty of Mathematics/Institute for Didactic Mathematics (IDM). Επιστημονικά Υπεύθυνος: Prof. Dr. Michael Kleine & Prof. Dr. Andrea Peter-Koop.
Ιστοσελίδα: https://www.ditom.org
FB: https://www.facebook.com/ditom.tools
ASYMPTOTE: (1/3/2021-28/2/2023). To Adaptive SYnchronous Mathematics Learning PaThs for Online Teaching in Europe – ASYMPTOTE (Προσαρμοστικά Μαθηματικά Μαθησιακά Μονοπάτια για Σύγχρονη Διαδικτυακή Διδασκαλία στην Ευρώπη) αποτελεί ερευνητικό πρόγραμμα στρατηγικών συμπράξεων Erasmus+ (in the key action KA226 (DAAD). Στο project έγινε ανάπτυξη διαδικτυακής πύλης και εφαρμογής για φορητές συσκευές για τη διδασκαλία των μαθηματικών από απόσταση, με σύγχρονα μέσα επικοινωνίας. Το σύστημα επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν από ήδη υπάρχουσες μαθησιακές εργασίες ή να δημιουργήσουν τις δικές τους καθώς και μαθησιακά γραφήματα. Συντονιστής φορέας ήταν το Goethe University, με Επιστημονικά Υπεύθυνο τον Prof. Dr. Matthias Ludwig head of Institut für Didaktik der Mathematik und der Informatik.
Περισσότερες πληροφορίες για project: https://asymptote-project.eu/
Αναπτυξιακά Έργα
ΕΛΠΕΙΔΑ: (3/3/2023-30/06/2023). Το έργο αφορά την υλοποίηση του καινοτόμου λογισμικού ΕΛΠΕΙΔΑ (Εκπαιδευτικό Λογισμικό Προσχολικής Εκπαίδευσης για Ικανότητες Δημιουργικότητας και γνωστικής, συναισθηματικής και κοινωνικής Ανάπτυξης) με αντίστοιχα εκπαιδευτικά σενάρια χρήσης, προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις του νέου προγράμματος σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης για το ελληνικό σχολείο καθώς και την επιμόρφωση και την υποστήριξη κατά την εφαρμογή ικανού αριθμού εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη χρήση αυτού του λογισμικού με φορητές ή και άλλες ψηφιακές συσκευές σε συνθήκες πραγματικής τάξης. Αναθέτουσα αρχή είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ανάδοχος είναι το Πανεπιστήμιο Πατρών/ΕΛΚΕ με επιστημονικά υπεύθυνο τον Καθηγητή Βασίλη Κόμη. Απόφοιτοι/τες του ΠΜΣ συμμετείχαν στο έργο για τον σχεδιασμό την ανάπτυξη του λογισμικού.
Ιστοσελίδα: https://elpeida.github.io/
INCTCORPS: (28/2/2022-28/2/2024). Tο project Integrated and Culturally Responsive Computational Thinking Curriculum for Primary Students– INCTCORPS αφορά τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός προγράμματος πολιτισμικά ευαισθητοποιημένων μαθημάτων για την αποσυνδεδεμένη ενσωμάτωση Υπολογιστικής Σκέψης σε μαθήματα τεχνών και λογοτεχνίας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι συνεργαζόμενοι φορείς ανέπτυξαν και δοκίμασαν πειραματικά 50 σχέδια μαθήματος που είναι διαθέσιμα στον δικτυακό τόπο του έργου. Συντονιστής του project είναι το Pamukkale Üniversitesi/Department of Education και Επιστημονικά Υπεύθυνος είναι ο Prof. PhD Hüseyin Özçınar. Περισσότερες πληροφορίες για το project: https://inctcorps.pau.edu.tr/
Επιμορφωτικά έργα
COMPUTATIONAL THINKING AT SCHOOL: (1/9/2019-31/8/2022). Το έργο Computational Thinking at School – CompuT, εντάσσεται στο πρόγραμμα Στρατηγικών Συμπράξεων Erasmus ΚΑ2, Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης. Στο έργο συμμετείχαν Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Νορβηγία, με συντονιστή την Δνση Β’θμιας Εκπαίδευσης Δωδ/σου που υπέβαλε και την πρόταση σε συνεργασία με το Παν/μιο Αιγαίου. Στο πρόγραμμα επιμορφώθηκαν εκπαιδευτικοί Β’θμιας εκπαίδευσης στην ενσωμάτωση της Υπολογιστικής Σκέψης στην εκπαιδευτική τους πρακτική. Περισσότερες πληροφορίες: http://ltee.aegean.gr/comput/
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ «ΚΑΣΤΟΡΑΣ» (BEBRAS): 2017-2020. To ΠΜΣ υποστήριξε την διοργάνωση του μαθητικού διαγωνισμού Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης «Κάστορας» (http://bebras.org, http://bebras.gr), με σκοπό την ανάπτυξη της Πληροφορικής και κυρίως της Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking), μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητριών και μαθητών. Στις δύο διοργανώσεις του διαγωνισμού συμμετείχαν περισσότεροι από 30.000 μαθητές και μαθήτριες από όλη τη χώρα.
